חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד לטפח עץ בונסאי יפני?

כדי ליצור עץ בונסאי יפני, חשוב לדעת את שיטות הגיזום הנכונות. הראשון הוא גיזום, הכולל פיצול ענפים ושליטה בצמיחתם. זה נעשה כדי ליצור אשליה של מזעור ולשמור על האיזון של העץ. הטכניקה השנייה, גיזום תיל, כרוכה בדחיפת צמיחת העץ לצורה מסוימת. זה נעשה בדרך כלל בחורף, כאשר העלים נפלו.

השקת עץ הבונסאי היפני חיונית לבריאותו. השקיה לקויה עלולה להוביל לבעיות שורש, ליקויים בתזונה ובסופו של דבר למוות בצמחים. כאשר אתה משקה עץ בונסאי, אל תשכח להשקות את האדמה במלואה. זרבובית משובחת מועילה בתהליך הזה. תמיד תדאג להשקות את כל כדור השורש כדי למנוע ממנו להתייבש.

אחרי שתילת עץ בונסאי יפני, חשוב לשמור אותו בסיר שהוא גדל בו. סיר קטן מדי יעכב את גדילתו ויגרום לזיהומים. סיר צריך להיות לפחות כפול הרוחב והאורך של עץ הבונסאי שלך. חשוב גם לזכור את סגנון הצמיחה שלו. סגנון הצמיחה הנפוץ ביותר הוא סגנון זקוף פורמלי, שבו הגזע גדל כלפי מעלה. הסגנון הזה דורש סימטריה מושלמת.

צורתו והרכבו של עץ בונסאי יפני יהיו תלויים בסגנונו הנבחר. חלקם זקופים וישרים, בעוד אחרים גבוהים ומשפיעים. עצי צ 'וקאן גדלים הכי טוב בחוץ, אבל אפשר לגדל אותם גם בבית. לחלקם יש ענפים רבים והם יכולים להיות גבוהים מאוד. סגנונות אחרים כוללים ליטרטי (Bunjingi), שהוא מינימליסטי בטבע, ודריפטווד (Sharimiki), שנועד להידמות לעץ בונסאי ישן. הראשון דורש הסרת קליפת עץ מהגזע, נותן לו מראה בז.

גידול עץ בונסאי יפני הוא אמנות ודורש סבלנות. לוקח שנים לשלוט בטכניקות ובידע לגדול ולדאוג לעצים הקטנים והמיוחדים האלה. אפילו השליטים הבונסאי המושלמים ביותר החלו כטירונים. לכן, אם אתה נלהב על התחביב, אתה יכול לנסות את זה בעצמך.

ניתן למצוא עצי בונסאי יפניים במרכזי בתים ובמוזיאונים שונים ברחבי יפן. ניתן למצוא אותם גם מחוץ לבתים יפניים עתיקים יותר, במקדשים בודהיסטיים ובמקדשי שינטו. בחודשי הקיץ תוכלו גם לבקר בתערוכת בונסאי יפנית במקדש מייג "י בטוקיו.

כל מין עץ יכול לשמש כבונסאי יפני, אם כי חלקם מתאימים יותר מאחרים. עץ בונסאי צריך להיות מוחזק במיכל במהלך גדילתו. צריכים להיות לו מחטים ועלים קטנים, וכתר. הוא גם צריך להיראות דומה לתמונה היפנית הפופולרית של בונסאי.

הנוהג ליצור נופים מיניאטוריים מתוארך לתקופת סין העתיקה. במקור, עצי פנג 'ינג ניתנו כמתנות יוקרה לאצולה הסינית ולמשפחות אריסטוקרטיות. מאוחר יותר, הם הובאו ליפן על ידי נזירים בודהיסטים, שאימצו את המנהג. בסופו של דבר, המנהג התפשט ברחבי העולם ונודע בשם בונסאי.